2007-07-02

Federley och Peczynski hånar småföretagare

Centerpartiets Fredrick Federley och PR-kvinnan Dominika Peczynski säljer den salladsbar som de under uppmärksammade former inköpte för bara två månader sedan. Federley och Peczynski hade en politisk agenda med sitt köp - de ville undergräva kollektivavtalen efter fackets omtalade blockad av salladsbaren Wild n' Fresh i Göteborg.

Till Dagens Media säger Peczynski att köpet av salladsbaren absolut inte var ett var ett PR-jippo: Självklart inte. Vi ville tjäna pengar, men för att man ska kunna göra det krävdes det mer jobb än vad vi hinner med. Vi kunde inte föreställa oss hur mycket jobb det skulle bli.

"Vi kunde inte föreställa oss hur mycket jobb det skulle bli." Ett sanslöst uttalande från personer som säger sig förstå småföretagens utsattta situation och som påstår sig vilja förbättra deras arbetsvillkor. Federleys och Peczynskis drar vidare mot nya äventyr - men deras politiska jippo blev kvar som en spottloska i ansiktet på alla seriöst arbetande småföretagare.

3 kommentarer:

Z sa...

Dominika och Fredrick blev väl, som de säger, totalt överraskade av hur mycket vanliga människor jobbar när de själv sitter och gnäller teoretiskt i tv-soffor

A-K Roth sa...

Och skvallret och hånet går nu mot Federley och Peczynski. Kan politiska skäl ligga bakom? :)

Kerstin sa...

Inte nog med det du skriver Ulf, Dominika har inte bättre vett än att hon berättar att hon inte visste vad hon skulle ta sig till när personalen rapporterade att kylskåpet i baren hade pajat och att det tog flera timmar innan de kom på att kunde ringa någon om saken.
Ska man skratta eller ska man gråta?